Assassin’s Creed je úspěšná herní série, která nás letos na podzim potěší hned dvěma novými tituly. Jak se ale vlastně vyvíjela?

avatar

Karolína Kubínová
Mrcha, cynik a holka na holky blogující o všem a o ničem.

Assassin’s Creed: od lezení po zdech k námořním bitvám (a zpět)

Dlouhá cesta

Z Izraele a Sýrie do Karibiku. V průběhu sedmi let od té doby, co vyšel první díl série Assassin’s Creed, se změnilo leccos. Poslední, čtvrtý díl, už prakticky neměl nic společného s tím, o co šlo v prvních dílech série. Letos vyjdou dva, z nichž jeden je cílen na fanoušky původních dílů, a druhý na ty, kteří si zamilovali námořní bitvy ze čtvrtého AC: Black Flag.

Assassin’s Creed s postupem času

Assassin’s Creed byl původně jen koncept – nápad na to, jak by mohla vypadat stařičká plošinovka Prince of Persia, kdyby se převedla do 3D světa. Nicméně z toho konceptu se vyvinula úplně nová, samostatná sci-fi hra s historickým pozadím, která měla „trochu“ vyšší úspěch, než se čekalo.

V roce 2007 nám spolu s protagonistou prvních pěti her (AC I, AC II, AC: Brotherhood, AC: Revelations a AC III), Desmondem Milesem, firma Ubisoft představila i prvního Assassina, postavu jménem Altaïr ibn La-Ahad. Celá herní série, prvním dílem počínaje, se točí kolem Desmonda, který pomocí přístroje Animus prožívá vzpomínky svých předků za cílem objevit historické relikvie důležité pro dvě soupeřící frakce: Templáře a Assassiny.

První díl položil základní kámen pro některé charakteristické prvky všech budoucích her této série – skrytou čepel, kterou hlavní postava útočí (mimo meče a některých dalších zbraní), možnost lezení po budovách i splývání s okolím, či „skok víry“, kdy můžete z vysoké věže skočit do hromady sena místo toho, abyste zase lezli dolů.

Z Izraele do Itálie, z Evropy do Ameriky

S dalším dílem, který Ubisoft představil v roce 2009, se děj hry přesunul do renesanční Itálie, a hráčům byl představen nový hlavní protagonista, Ezio Auditore da Firenze. Ten byl velmi oblíbený, a tak jsme se s ním mohli setkat ještě v následujících dvou hrách: Brotherhood (2010) a Revelations (2011), ve kterém jsme se ještě jednou vrátili do Izraele a Turecka, tentokrát ale o pár století později.

V roce 2012 se AC vrátilo v plné síle s novým protagonistou – respektive hned se dvěma. Na začátku hry hrajete za Haythama Kenwaye, britského templáře, který se vydal do Ameriky za účelem nalezení podobné relikvie, o kterou šlo už v předchozích hrách. Později ve hře nicméně místo za Haythama budete hrát za jeho syna Connora, pomstychtivého Assassina, jehož cílem je zabít vraha jeho matky.

Ve třetím díle se leccos změnilo: jednak jsme měli možnost se poprvé setkat s lodními bitvami, na kterých potom stavěl díl čtvrtý, jednak bylo zjednodušeno ovládání (akrobatický běh byl v předchozích hrách na tři klávesy, ve třetím díle je jen na dvě, a buďme k sobě upřímní, docela to komplikuje situaci, když chcete běžet po ulici a místo toho lezete na stěnu). Byly ale představeny i nové techniky boje a střelné zbraně – luk, mušketa, otrávené šipky i běžná pistole.

Víc pirát, než Assassin

No, a loni přišel čtvrtý díl, který už vlastně nemá s původními Assassinskými hrami nic společného: hlavní postavou je Haythamův otec, Edward Kenway, který (většinu hry) není ani templář (byť k tomu má v jedné části hry našlápnuto) ani Assassin, ale pirát. A jakkoli je herní grafika naprosto dokonalá, hra je jednak poměrně lehká, a jednak taky poměrně krátká. Nicméně mě nadchnula možnost boje se dvěma meči i velikost měst ve hře, sice pořád nesrovnatelná s Florencií nebo Benátkami z druhého dílu, ale pořád lepší než malinký Boston ve třetím.

Francouzská revoluce a sedmiletá válka

Ubisoft nám letos představí hned dvě nové AC hry: Unity a Rogue. Obě vyjdou na podzim, každá na jinou platformu a s jiným dějem. A na co se těšit?

AC: Unity vyjde v říjnu pro Xbox One, PlayStation 4 a PC, míří tím spíše na nové platformy – bylo oznámeno, že tato hra na starší konzole, tedy Xbox 360 a PlayStation 3 nevyjde vůbec. Její děj je zasazen do Velké francouzské revoluce, hlavní postavou je francouzsko-rakouský Assassin Arno Dorian.

Hra slibuje vylepšený gameplay, nové zbraně i herní prvky (kupříkladu mód určený přímo pro plížení), a to včetně pohybu – jednak jsou všechny budovy v poměru 1:1, čili šplhání na budovy asi chvíli zabere, ale jednak byly vyvinuty i nové možnosti pro to, jak se dostat dolů, aby „na každém rohu nebyla hromada sena“. A vůbec vypadá hodně dobře (a o to víc mě mrzí, že nejsem vlastníkem PC, které by ji rozjelo, ani žádné new-gen konzole).

AC: Rogue se bude odehrávat na pozadí sedmileté války a sleduje příběh Shaye Patricka Cormaca, Templáře, který byl dříve Assassinem, a který teď své bývalé „bratry“ pronásleduje a vraždí. Její část se bude odehrávat převážně v New Yorku, nicméně hra se zaměřuje převážně na lodní bitvy, podobně jako Black Flag. Vyjde v listopadu na Xbox 360 a PlayStation 3, tedy konzole, které opomíná Unity, víc informací ale zatím není známo.

No, já se mám asi na co těšit. A co vy? Jste fanoušky Assassinské série, nebo vás podobné hry vůbec neoslovují? Pokud ano, jak se těšíte na letošní podzim, kdy obě novinky vyjdou?

      

Líbí se vám tento příspěvek?

Tagy

Tagy: , ,

Nepřehlédněte další zajímavé příspěvky

Přidejte komentář