Už si to milí fanoušci TESO konečně přiznejte, ta hra opravdu není moc dobrá.

avatar

Milan Svašek
Ženy, fitness, film a tvrdá dřina. Nepíšu, co nežiju.

Herní podvod roku: The Elder Scrolls Online

Cesta k nové konzoli

Je něco shnilého na momentální herní scéně. Ano, to co tu páchne, byť to nikdo nechce přiznat, je nový přírůstek do rodiny Elder Scrolls. Jestli tohle čtou nějací fanboyové, tak už včil skřípou zuby, ale nemám v plánu hejtovat. Spíš uvést subjektivní názor na s jistotou nejvíce očekávaný titul tohoto roku. Ano, TESO se nepovedlo, bohužel. Samotnému mi to je líto, protože jediný důvod, proč ještě nemám novou generaci konzolí, je absence pro mě zajímavé hry. To jsem s příchodem TESO plánoval změnit a upsat se jí na dlouhý čas, ale… I těch pár desítek hodin bylo celkem nesnesitelných.

Zase jednou vyhrálo hype

Předchozí díl série Skyrim byla celkem slušná hra, po právu se stala titulem roku. Udělat ze série MNORPG se jevil jako dobrý nápad, fanoušci jásali, celá herní scéna minimálně nastražila uši. Jestli měla nějaká hra vrátit klasický (ale dnes nepopulární) systém měsíční poplatků za hraní, bylo to právě TESO. Teď si zpětně říkám, jestli vysoká cena hry – řádově o třicet procent oproti klasickým titulům – nebyla varováním. Přeci jenom chcete, aby si hru pořídilo co nejvíce lidí, protože vám ji na měsíčních poplatcích zaplatí několikrát. Obrovské hype kolem hry samozřejmě způsobilo, že si ji předplatilo kvantum lidí. Většinou se záměrem, že ji budou hrát roky jako milovaný World of Warcraft.

Sežrali to i s navijákem

Jenže dle mého soudu nebudou. Postupně se začínají objevovat v médiích méně či více alibistické recenze. Skoro nikdo nemá odvahu hru zcela strhat, na rovinu říct, že vývojáři zcela přestřelili. Ono to má i svou logiku, velký počet fanoušků hry chce potvrzení, že své peníze nevyhodili oknem za titul, který je přinejlepším nadprůměrný. Proto vznikla jistá informační bublina, která během pár měsíců praskne. Podobně jako tomu bylo u Diabla 3. To je ostatně modelový příklad, hra v předprodejích trhla rekordy, načež brzy vyplynulo na povrch, že zase tak dobrá hra to není, minimálně má daleko k tomu, jak byla prezentována. Naneštěstí se Blizzardu povedl husarský kousek a nedávno vydaným datadiskem hodil ovečkám další hrst suchého sena, za kterou si nechal královsky zaplatit. Ale to už jsem se nenechal napálit, dávno Ďábel putoval z čestné pozice do šuplíku hanby, vyhřívat místečko TESO.

Stala se chyba, co bude dál?

Ale zpátky k dítěti od Bethesdy. V diskuzích mezi hráči to pomalu začíná vřít. V jednom táboře je zástup fanoušků, který si nechce připustit, že za své peníze dostali nepříliš graficky vyspělou hru plnou bugů, jenž je plná nudných úkolů, nepříliš zábavné interakce s ostatními hráči a zcela oproštěna o cokoliv zapamatování hodného. V tom druhém, ke kterému se hrdě hlásím, jsou uvědomělí hráči, jež nemají potřebu glorifikovat hru jen proto, že za ni zaplatili. Nelituji zase tolik čas, který jsem u hry strávil. Bohužel hra není natolik zajímavá, abych za ni chtěl další měsíce platit. Pravdou je, že kdo nad její koupí ještě váhá, měl by se vážně rozmyslet, nejlépe počkat. Osobně dávám TESO půl roku, než přejde na systém bez měsíčních poplatků. Odhadem další rok bude Bethesda ždímat zapřisáhlé fanboye nesmyslnými přídavky v podobě šestinohého koně. A vidím to na maximálně dva roky, což jsem ještě štědrý, než Bethesda prohlásí, že TESO byl krok vedle a končí s podporou hry.

      

Líbí se vám tento příspěvek?

Tagy

Tagy: , ,

Nepřehlédněte další zajímavé příspěvky

Přidejte komentář