Odesílání newsletterů patří mezi marketingové procesy mnoha firem. Převážně internetové obchody považují tuto metodu za velice úspěšnou. Rozesílat newslettery patří zároveň k relativně složitým úkolům, jež nelze udělat během pár vteřin. Vše je potřeba nejprve řádně promyslet. Teprve poté bude tato kampaň považována za úspěšnou. Jestliže tedy vlastníte internetové obchod nebo projekt a potřebujete rozeslat newslettery svým potenciálním klientům, musíte si napřed odpovědět na několik otázek. Tou vůbec nejdůležitější je doba, kdy jej rozesílat.

avatar

Kamil Kovář
Každý den ve světě technologií a internetu

Kdy posílat newslettery?

V první řadě byste se měli zajímat o den. Víte, jaké dny patří mezi úspěšné, co se týče rozesílání newsletterů? Na této statistice pracovali odborníci. Je potřeba jen zmínit, že níže uvedené dny nemusí být úspěšné i pro vás. Jedná se čistě jen o statistiku. Ze začátku vám může posloužit jako inspirace. Později ovšem sami přijdete na to, kdy máte newslettery svým potenciálním klientům posílat. Vraťme se nyní k samotným statistikám. Jak je to z pohledu vhodných dnů? Kdy je dobré rozesílat newslettery, jestliže nemáte s tímto procesem žádné předchozí zkušeností?

Za ideální dny se dá považovat například úterý, středa nebo čtvrtek. Opravdu je dobré znovu zopakovat, že jde jen o inspiraci. U vás se tyto dny mohou později ukázat jako ty vůbec nejhorší. Záleží na tom, čemu se věnujete, jaký máte produkt a kdo je v konečném důsledku vaše cílová skupina. Všechny tyto faktory ovlivňují to, jaké dny budou pro vás těmi nejlepšími. Na závěr zjistíte, že po testování a několika rozeslání se u vás osvědčily víkendy. Na druhou stranu není špatné si výše uvedené dny vyzkoušet. Bezesporu se dá tato statistika považovat za úspěšnou inspiraci.

Ideální čas na rozesílání newsletterů?

Teď už víte, že podle statistik patří úterý, středa a čtvrtek mezi nejvhodnější dny, kdy máte svým potenciálním zákazníkům rozesílat newslettery. Na scénu nyní přichází vhodný čas. I ten je pro naplánování velice důležitý. Pokud totiž budete rozesílat newslettery v úterý, bez toho, aniž byste si vybrali ideální čas, úspěchu se nedočkáte. Svým způsobem je to poloviční práce. Špatně zvolený čas vám den rozhodně nezachrání. Jinými slovy je dobré důkladně promyslet i samotný čas. Jakmile dokážete dát dohromady nejenom den, ale i čas, pak se dá považovat váš newsletter za úspěšný.

TIP: Pokud chcete zjistit nejvhodnější čas rozesílky, dává smysl také monitorovat newslettery konkurence. To umožňuje například český nástroj Mailhunt.

Vy tak budete mít jistotu, že jste pro své zákazníky udělaly maximum. Následně se úspěch bude odvíjet od testování. Musíte neustále zkoušet. Nezaměřujte se na jediný termín. Zkuste dny i časy střídat. Poté si musíte vést vlastní statistiky, jež vám prozradí, jaké dny a časy se osvědčily u vás. Pojďme se vrátit k časům. Statistiky uvádějí, že nejvhodnější časy pro rozesílání newsletterů jsou v 6 h ráno, v 10 h dopoledne nebo ve 14 h odpoledne. Po 14 h v žádném případě své newslettery nerozesílejte. Zajímá vás proč? Jde o čas, kdy je velká část lidí z práce už doma. Váš newsletter by už tedy měl být v emailové schránce, nikoliv teprve na cestě.

Večerní hodiny mají také svůj úspěch!

I večerní hodiny mají ale svůj úspěch. V předchozím odstavci jsme vám uvedli časy, kdy je dobré posílat newslettery. Neznamená to však, že je nelze poslat i ve večerních hodinách. Mnoho lidí si čte emaily ještě těsně před spaním. Co takhle poslat newsletter například po 20 h? V době od 20 do 22 hodiny se dá tento proces rovněž počítat za úspěšný. Vy si ovšem musíte dát dohromady statistiky o tom, jaká je vaše cílová skupina. Jsou to děti ve věku 15 až 17 let, rodiči nebo starší osoby? Pro pracující osoby jsou veškeré zmíněné hodiny v článku vhodné.

Velká část České republiky totiž pracuje na ranní směny. Pokud se mezi potenciálními zákazníky najdou lidé, kteří pracují také odpolední a noční směny, mohou si emailové zprávy přečíst jak ve večerních, tak v ranních hodinách. Starší lidé, kteří si užívají důchod si mohou emaily číst prakticky v jakýkoliv čas. Tady už bude záviset na vás, zda půjdete při cestě podnikání vlastní cestou nebo vyzkoušíte ověřené statistiky. Na druhou stranu, jak bylo uvedeno v odstavcích výše, není špatné testovat a zjišťovat, jaké dny a hodiny se osvědčí u vás.

Co by měl newsletter obsahovat?

Nepočítejte s tím, že newsletter dokážete vymyslet během pár vteřin. Je to vaše reklamní kampaň, která by časem měla vést k nákupu. Pokud si s přípravou newsletteru nedáte záležet, úspěchu se nedočkáte. Nebude záležet na tom, jestli váš email vidělo 10 nebo 1000 lidí. Špatně zpracovaný newsletter nepřinese úspěch v podstatě nikdy. Jinými slovy bude-li váš newsletter připrav s láskou a péči, k úspěchu vám postačí i malé množství lidí, kteří si jej přečtou. Jako první uvidí váš potenciální zákazník předmět. Je to tedy první viditelný text. Na základě předmětu se daná osoba rozhodne, jestli email otevře či nikoliv.

Na první zaujetí máte přibližně 3 až 5 vteřin. Tento čas potenciálnímu zákazníkovi stačí k tomu, aby si přečetl váš předmět. Ten by měl být napsán stručně, kreativně a chytře. Musíte být opatrní také na chyby. Ty totiž nebudou v emailu vzbuzovat příliš velký zájem. Po zhotovení předmětu neboli prvního viditelného textu můžete přejít k dalším krokům. Dalším krokem je důkladná příprava brandu a vizuálu. Váš newsletter by měl být něčím originální. Každá zákazník, který bude váš newsletter číst musí vědět, že jde o vás. Co takhle jej vyzdobit svým logem, barvami nebo médii? Jedině tak si vás lidé snáz zapamatují. Budou vědět, že právě vaše newslettery jsou zajímavé a čtivé. Míra otevření vašeho emailu se tak rázem zvýší.

Předmět zákazníka přesvědčí o otevření, co ale dělat dále?

Máte chytlavý text předmětu? Myslíte si, že už máte vyhráno? POZOR! Potenciální zákazník může váš email stále zavřít po pár vteřinách. Opět musíte vymyslet text. Tentokrát ovšem půjde o chytlavý nadpis. Předmět je text nacházející se prakticky pod odesílatelem a příjemcem. Tento text vidí zákazník ve chvíli, kdy si otevře svou emailovou schránku. Jde o text, jež musí být přesvědčivý. Jakmile zákazník otevře váš email, měl by na něho mířit další zajímavý a chytlavý text. Půjde už totiž o emailovou zprávu. Kromě vašeho brandu by se na začátku měl nacházet bezesporu nadpis.

Vytvořit newsletter patří k těžkým úkolům, které nezvládnete za jednu hodinu nebo večer. Mnohdy vám newsletter zabere i několik dnů. Mimo jiné je dobré ovládat grafiku nebo si newsletter nechat vypracovat u odborníků, kteří se postarají nejenom o texty, ale i grafický vizuál. Grafika, podobně jako text prodává. Máte vypracován text předmětu, brand (vizuál) i nadpis? Konečně můžete začít pracovat na obsahu. Nevkládejte do emailu příliš mnoho textu. Obsah by měl být decentní. Ostatní informace zkuste zákazníkovi dopřát na svých internetových stránkách. Mezi ideální obsah se dá považovat text o velikosti maximálně 3 krátkých odstavců.

Přidat můžete fotky i média

Velká část newsletterů je o produktech. Můžete tak přidat fotografie produktů, videa a krátký text. Zbývající informace, včetně nákupního tlačítka zákazník objeví na internetových stránkách. Na závěr je dobré newsletter zkontrolovat. Měl by být prolinkovaný a odpovídat dnešním normám, včetně GDPR. Pokud nemáte s vytvářením newsletterů žádné zkušeností, rozhodně se obraťte na odborníka, který vám dokáže poradit. Newsletter by měl být chytlavý a čtivý. Stále ale musíte myslet na zákony. Ty se týkají převážně GDPR.

      

Líbí se vám tento příspěvek?

Tagy

Tagy:

Nepřehlédněte další zajímavé příspěvky

Přidejte komentář