Přináším vám rozhovor s motocyklovým závodníkem Janem Halbichem, který i přes nedávné vážné zranění na okruhu Lausitzring zůstal tomuto nebezpečnému sportu věrný.

avatar

Martina Kalinová
Má vystudován roční kurz žurnalistiky a zajímá se o zdravý životní styl.

Jan Halbich je vděčný svému otci za životní rozhodnutí a vášeň pro silné stroje. Rychlou jízdou si dopřává pořádnou dávku adrenalinu a do závodění dává maximum svých sil. Díky tomu se pyšní několika poháry a medailemi.

Jan Halbich

Baví mě to a užívám si to

1) Ahoj Honzo, předem velké díky, že jsi souhlasil s rozhovorem. Můžeš se nám ve stručnosti představit?

Ahoj, já děkuju za příležitost. Jmenuju se Jan Halbich. Loni jsem dostudoval střední automobilní školu (obor autotronik) a nyní pracuji jako motomechanik.

2) Prozradíš nám, jak ses vlastně dostal k motocyklovému závodění?

K motorkám jsem se dostal díky tátovi (dřív také jezdil) a mě to prostě táhlo víc než judo, které jsem dělal předtím. K závodění jsem se dostal až v roce 2011, kdy jsem se zúčastnil závodu Alpe Adria v Brně. Závod dopadl dobře a já už u toho zůstal.

Jan Halbich

3) Superbike jsou závody silničních motocyklů, které se snaží oslovit početné fanoušky motorsportu. Je to tak?

Myslím si, že nejenom závody motorek se snaží přitáhnout fanoušky. O tom je většina sportů.

4) V závodech ukazuješ, že ti nedělá problém předjíždění a nahánění soupeřů. Dá se říct, že si to vyloženě užíváš?

Ano, baví mě to a užívám si to. Při předjíždění si člověk dopřeje pořádnou dávku adrenalinu. V některých situacích člověk prostě musí a jde do toho s tím, že to vyjde nebo ne. Bez předjíždění to nejde, hlavně když člověk pokazí start a propadne se na zadní pozice. Takováhle situace se mi stala v Mostě, kde jsem chtěl za každou cenu vyhrát. Dostal jsem se na třetí místo, když už zbývalo jen pár kol do konce. Soupeři jeli hodně obranou stopu a já je musel předjet co nejdříve, takže to bylo všechno nebo nic.

Jan Halbich

5) Jako jezdec týmu Amboseli Racing sis nedávno připsal na své konto v Mostě na silničních závodech Alpe Adria další dvě krásná  a zasloužená vítězství. Jak jsi to prožíval?

V Mostě se mi podařilo vyhrát jako na většině letošních závodů, ale bylo to o něco těžší než jinde. Byl to jediný závodní víkend v ČR a já chtěl prostě stát na stupínku vítězů. Bylo příjemné vyhrát na domácí dráze.

6) Superbike je jeden z nejnebezpečnějších sportů, čemuž odpovídá, že jsi na okruhu Lausitzring havaroval a zranil ses. Bylo to vážné? A odrazuje tě neúspěch od dalších závodů, nebo ti to spíš dobije baterky a máš chuť dát do dalších závodů víc energie?

Nejenom třída superbike, ale motosport celkově je jedním z nejnebezpečnějších sportů. Při první kvalifikaci do německého mistrovství mi při brždění do jedné levotočivé zatáčky podklouzlo přední kolo a já si bohužel zlomil kostrč. Neúspěch je vždy těžký, ale člověk chce pak dát do dalších závodů ještě více energie.

Jan Halbich

Příprava zase v plném proudu

7) Na začátku září ses zúčastnil testu nové motorky na neznámém okruhu s týmem Honda HRP. Byla to pro tebe čest?

Ano, byla, vše bylo nové a neznámé. Měl jsem strach, abych nezklamal vedení týmu, abych nezkazil první dojem. Neznámý okruh nebyl problém. Větší strach jsem měl z motorky, na Hondě jsem nikdy předtím nejel. První pocit z motorky byl překvapivý. O Hondě se říká, že nemá výkon, ale na téhle to byl přesný opak. Poté jsme se s týmem domluvili na další spolupráci.

8) Prozradíš nám, kolik medailí sis už hrdě pověsil na krk?

Medaile mám pouze dvě, ale pohárů mám plný pokoj (smích).

Jan Halbich

9) Momentálně po posledních úspěšných závodech odpočíváš, nebo se už připravuješ na další závody?

Po závodech jsem si dal pár dnů volna a nyní je už příprava zase v plném proudu. Několikrát týdně trénink v posilovně, a jelikož se jízda na motorce nedá ničím nahradit, tak chodím i na motocross.

10) Moc ti děkuji za rozhovor. Je něco, co bys chtěl čtenářům serveru Muži.cz dodatečně vzkázat?

Čtenářům vzkazuji: „Neblbněte na silnici a přijďte si zajezdit na okruh!“

Na závěr bych chtěl poděkovat firmě Halbich a společnosti Amboseli Racing za podporu!

      

Líbí se vám tento příspěvek?

Nepřehlédněte další zajímavé příspěvky

Přidejte komentář